Skaisto Skatu Aģentūra

Privātuma politika


SIA SKAISTO SKATU AĢENTŪRAS
KLIENTU Privātuma politika

1. Personas datu apstrādes Pārzinis:
1.1. Personas datu apstrādes Pārzinis - SIA “Skaisto skatu aģentūra”, reģ. Nr. 40003893353, juridiskā adrese Kungu iela 8-1, Rīga, LV-1050, tālrunis 67221767, mob. 26415127 (turpmāk tekstā “Skaistie skati”), mājaslapas adrese www.skaistieskati.lv.

Personas datu Apstrādātājs:
2.1. Apstrādātājs SIA "Skaisto skatu aģentūra", reģ.Nr. 40003893353, Kungu iela 8-1, Rīga   ievērojot Skaisto skatu norādījumus un izmantojot tehniskus un organizatoriskus datu aizsardzības pasākumus, apstrādās Klienta personas datus tādā apmērā un kārtībā, kā to prasa un atļauj Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvie akti. Klienta datus ir tiesīgi saņemt un apstrādāt arī citi Skaisto skatu personas datu apstrādātāji.

3. Piemērojamie tiesību akti:
3.1. Eiropas Parlamenta un padomes Regula Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (2016. gada 27.aprīlis).
3.2. Elektronisko sakaru likums.
3.3. Fizisko personu datu aizsardzības likums.

4. Kas ir Privātuma politika?
4.1. Privātuma politika (turpmāk tekstā – “Politika”) sniedz informāciju par to, kā Skaistie skati vāc, apstrādā, glabā, kopīgo, dzēš un aizsargā Klienta personas datus, tādējādi nodrošinot, ka Klienta personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un Klientam pārredzamā veidā. Politika attiecināma uz Klienta personas datiem, jebkuru fiziskas personas datu apstrādi un Klientam sniegto pakalpojumu. 
4.2. Ja Skaistie skati atjauninās šo politiku, visas izmaiņas, kā arī Politikas iepriekšējās redakcijas, tiks publicētas Skaisto skatu mājaslapā  www.skaistieskati.lv, sadaļā “Privātuma politka”. 
4.3.
Skaistie skati apstrādā pakalpojumu sniegšanas apkopotos datus, 
lai sniegtu Klientam labākus un piemērotākus produktus un pakalpojumus; kā arī, lai nodrošinātu, uzturētu, aizsargātu un uzlabotu esošus produktus un pakalpojumus,

5. Kādus personas datus apstrādā Skaistie skati?
5.1. Personas datu kategorijas, ko apstrādā Skaistie skati, ir atkarīgas no Klienta izmantotajiem produktiem un pakalpojumiem. Skaistie skati ir tiesīgi apstrādāt šādas personas datu kategorijas šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:
5.1.1. vārds, uzvārds, personas kods/ dzimšanas datums, korespondences adrese, telefona numurs un e-pasta adrese;
5.1.2. bankas dati;
5.1.3. personu apliecinošo dokumentu dati (dokumenta numurs, izdošanas datums un vieta, utt.);
5.1.4. komunikācijas dati: e-pasts, vēstule vai cita informācija, kas saistīta ar Klienta komunikāciju ar Skaistajiem skatiem;
5.1.5. dati, kurus Klients pats paziņo Skaistajiem skatiem;
5.2. Skaistie skati apstrādā šādus datus pakalpojumu izmantošanai šīs Politikas 7.punktā norādītājiem nolūkiem:
5.2.1. klienta e-pasta, mājas un darba adreses informācija;
5.2.2. informācija par sniegto pakalpojumu servisa līmeni konkrētajā atrašanās vietā;
5.2.3. u.c. personas dati, atkarībā no Klientam sniegtā pakalpojuma veida.

6. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes pamats?
6.1. Klienta piekrišana – Klients, kā personas datu subjekts, pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Klienta piekrišana tiešā mārketinga nolūkiem, lai izteiktu jaunus un individuālus piedāvājumus, tiks attiecināta uz Skaisto skatu darbībām pēc e-privātuma regulas stāšanas spēkā. Klienta piekrišana ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot Skaistajiem skatiem apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klienta piekrišana ir tam saistoša, ja tā tiek sniegta mutiski (telefonsarunas laikā pēc Klienta identifikācijas) vai rakstiski (aizpildot veidlapu Skaisto skatu birojā, nosūtot elektronisko pieprasījumu pēc Klienta identifikācijas; vai izmantojot pašapkalpošanās lapu www.skaistieskati.lv).

Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas līdzekļus ar Skaistajiem skatiem. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā 3 (trīs) darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma.
6.2. Līguma noslēgšana un izpilde – lai Skaistie skati varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu, tai jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek savākti pirms līguma noslēgšanas ar Skaistajiem skatiem vai jau noslēgtā līguma laikā.
6.3. Skaisto skatu leģitīmas intereses – ievērojot Skaisto skatu  intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam, Skaistajiem skatiem ir tiesības apstrādāt Klienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams un pietiekams šīs Politikas 7.1.-7.3.punktā norādītājiem nolūkiem. Par Skaisto skatu leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, veicot tiešu mārketingu, kā rezultātā Klientam tiek izteikti jauni un/ vai individuāli Skaisto skatu pakalpojumu piedāvājumi (sk. arī šīs Politikas 8.2. un 8.3. punktu).
6.4. Juridisko pienākumu izpilde – Skaistie skati ir tiesīgi apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības likumīgiem pieprasījumiem.
6.5. Vitālu interešu aizsardzība – Skaistie skati ir tiesīgi apstrādāt personas datus, lai aizsargātu Klienta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, piemēram, ja apstrāde ir vajadzīga humanitāros nolūkos, dabas stihiju un cilvēka izraisītu, it īpaši - epidēmiju un to izplatīšanās monitoringam vai ārkārtas humanitārajās situācijās (terora akti, tehnogēnās katastrofu situācijās un tml.).
6.6. Oficiālo pilnvaru izpilde vai sabiedrības intereses – Skaistie skati ir tiesīgi apstrādāt datus, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot Skaisto skatu likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Šādos gadījumos pamats personas datu apstrādei ir iekļauts normatīvajos aktos.

7. Kādiem nolūkiem Skaistie skati apstrādās Klienta personas datus?
7.1. Skaistie skati apstrādā personas datus, lai nodrošinātu kvalitatīvu, savlaicīgu un Klientam ērtu apkalpošanu līgumattiecību ar Skaistajiem skatiem spēkā esamības laikā:
7.1.1. lai nodrošinātu Līgumu noslēgšanu un izpildi, kā arī ar to saistīto procesu realizāciju;
7.1.2. Klienta sūdzību izskatīšanai un atbalsta (t.sk. tehniskā atbalsta) nodrošināšanai saistībā ar sniegtajiem pakalpojumiem;
7.1.3. efektīvas naudas plūsmas pārvaldīšanai, t.sk., Klienta maksājumu un parādu administrēšanai;
7.1.4. Klienta informēšanai par citiem Skaisto skatu pakalpojumiem;
7.2. Skaistie skati apstrādā personas datus, lai veicinātu nozares attīstību un piedāvātu jaunus pakalpojumus Klientiem, t.sk.:
7.2.1. jaunu produktu izveidei un piedāvājumu izteikšanai par tiem;
7.2.2. tirgus analīzes veikšanai un biznesa modeļa attīstībai tiek veikta Skaisto skatu klientu statistisko datu apstrāde.
7.3. Skaistie skati apstrādā personas datus, lai veidotu un uzturētu Skaisto skatu iekšējos procesus, nodrošinātu dokumentu apriti un citus iekšējos procesus (piemēram, līgumu un citu dokumentu arhivēšanu) tam nepieciešamā un pietiekamā apjomā.
7.4. Skaistie skati ir tiesīgi apstrādāt datus zemāk norādītajiem, kā arī citiem nolūkiem, saņemot no Klienta brīvi sniegtu un nepārprotamu piekrišanu:
7.4.1. Klienta personas datu pārbaude parādvēstures datu bāzēs pirms līguma noslēgšanas, lai novērtētu Klienta spēju izpildīt līguma saistības, savukārt līguma spēkā esamības laikā šāda pārbaude ir nepieciešama, lai piedāvātu Klientam jaunus un modernākus pakalpojumus;
7.4.2. Skaisto skatu tēla popularizēšanai tirgū, sūtot Klientam apsveikumus, organizējot aptaujas esošo produktu un pakalpojumu uzlabošanai, kā arī jaunu produktu izveidei.

8. Vai Klientam ir tiesības ierobežot savu datu apstrādi?
8.1. Klientu personas datu profilēšana kā datu apstrāde:
8.1.1. profilēšana ir jebkura veida automatizēta personas datu apstrāde, kas izpaužas kā personas datu izmantošana nolūkā izvērtēt konkrētus ar fizisku personu saistītus personiskus aspektus, jo īpaši analizēt vai prognozēt aspektus saistībā ar minētās fiziskās personas personīgajām vēlmēm, interesēm, uzticamību, uzvedību, atrašanās vietu vai pārvietošanos;
8.1.2. apstrādājot Klienta personas datus, Skaistie skati var veikt profilēšanu, lai sūtītu apsveikumus, dāvanas, piešķirtu bonusus, veidojot un izsakot individuālus piedāvājumus. Automatizētie individuālie lēmumi tiek pieņemti tikai biznesa nolūkos, un tie neradīs Klientam tiesiskas sekas. Klientam jebkurā laikā ir tiesības iebilst pret automatizēta lēmuma pieņemšanu un nebūt par tāda pieņemtā lēmuma subjektu, informējot par to Skaistos skatus (sk. arī šīs Politikas 8.3. punkta noteikumus).
8.2. Tiešais mārketings un pamats sūtīt Klientam komercpaziņojumus: Skaistie skati veic tiešo mārketingu, izplatot Klientam komercpaziņojumus, lai Klients vienmēr tiktu informēts par jauniem, moderniem un/vai tieši Klientam izveidotiem produktiem, pakalpojumiem, kā arī īpašiem līguma noteikumiem (piemēram, atlaidēm) saskaņā ar šīs Politikas 6.3. punktā norādīto personas datu apstrādes pamatu. Klientam ir tiesības jebkurā laikā un bez maksas atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas, informējot par to Skaistos skatus (sk. arī šīs Politikas 8.3. punkta noteikumus).
8.3. Klientam ir tiesības jebkurā brīdī iebilst pret savu personas datu profilēšanu (sk. 8.1.punktu) vai atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas (sk. 8.2.punktu), par to informējot Skaistos skatus mutiski (vai rakstiski (aizpildot veidlapu Skaisto skatu birojā, nosūtot elektronisko pieprasījumu uz [email protected], kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā 3 (trīs) darba dienu laikā. Izmaiņas neietekmēs personas datu apstrādes likumību pirms šajā punktā norādītiem Klienta iebildumiem un/vai atteikuma.

9. Kā Skaistie skati iegūst Klienta personas datus?
9.1. Skaistie skati iegūst Klienta personas datus, kad Klients:
9.1.1. iegādājas un izmanto Skaisto skatu produktus vai pakalpojumus (Skaisto skatu birojā vai attālināti, veicot iepriekšējo Klienta identifikāciju);
9.1.2. pierakstās jaunumu, brīdinājumu vai citu pakalpojumu saņemšanai no Skaistajiem skatiem;
9.1.3. jautā Skaistajiem skatiem plašāku informāciju par Klienta izmantoto produktu vai Klientam pieslēgto pakalpojumu; vai sazinās ar Skaistajiem skatiem saistībā ar sūdzību vai informācijas pieprasīšanu, identificējot Klientu;
9.1.4. piedalās konkursos, loterijās vai aptaujās;
9.1.5. apmeklē vai pārlūko Skaisto skatu mājaslapu;
9.2. Skaistie skati var apstrādāt Klienta personas datus, kas ir saņemti no trešajām personām, ja Klients tam piekritis.

10. Kāds ir Klienta personas datu apstrādes laiks?
10.1. Skaistie skati apstrādās Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šādiem apstākļiem:
10.1.1. ir spēkā Līgums starp Klientu un Skaistajiem skatiem;
10.1.2. personas datu glabāšanās termiņš ir noteikts vai izriet no Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem;
10.1.3. cik tas ir nepieciešams Skaisto skatu leģitīmo interešu realizācijai un aizsardzībai;
10.1.4. kamēr nav atsaukta Klienta piekrišana personas datu apstrādei.

11. Klienta personas datu koplietošana
11.1. Lai sniegtu Klientam pakalpojumus, Skaistie skati var kopīgot Klienta personas datus ar:
11.1.1.  partneriem vai aģentiem, kas iesaistīti Klientam pasūtīto vai izmantoto produktu un pakalpojumu nodrošināšanā;
11.1.2. parādu piedziņas aģentūrām, kredītinformācijas birojiem,  parādvēstures datubāzes turētājiem vai citām parādu atgūšanas organizācijām;
11.2. Skaistajiem skatiem ir pienākums sniegt informāciju par personas datiem šādām iestādēm un dienestiem:
11.2.1. tiesībsargājošām iestādēm, tiesai vai citām valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem vai attiecīgās iestādes informācijas pieprasījuma;
11.2.2. palīdzības dienestiem, ja tiek veikts zvans uz ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru 112, tai skaitā e-zvans, iekļaujot arī Klienta aptuveno atrašanās vietu.
11.3. Skaistie skati izsniegs Klienta personas datus tikai nepieciešamā un pietiekamā apjomā atbilstoši normatīvo aktu prasībām un konkrētās situācijas objektīviem apstākļiem. 
11.4. Skaistie skati patur tiesības nepieciešamības gadījumā nodot Klienta personas datus citiem tūrisma operātoriem vai aģentiem - pakalpojumu sniedzējiem, ja tas ir nepieciešams labākam servisam un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai Klientam.

12. Kā Skaistie skati aizsargā tās rīcībā esošos Klienta personas datus?
12.1. Skaistie skati nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Skaistie skati pielieto mūsdienu tehnoloģijas, ievēro tehniskas un organizatoriskas prasības.
12.2. Skaistie skati rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Skaisto skatu vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Skaisto skatu deliģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts apstrādāt Klienta personas datus saviem nolūkiem.
12.3. Skaistie skati neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no Skaistajiem skatiem, piemēram, Klienta vainas un/vai nolaidības dēļ.
12.4. Klienta personas datu apdraudēšanas gadījumā Skaistie skati paziņos par to Klientam.

13. Kādas tiesības ir Klientam?
13.1. Vērsties Skaistajos skatos, lai saņemtu Skaisto skatu rīcībā esošo personas datu kopiju, izņemot saglabājamos datus Elektronisko sakaru likuma izpratnē.
13.2. Labot visus Skaisto skatu rīcībā esošos personas datus par sevi, piesakot izmaiņas [email protected] vai zvanot par tālruni 67221767; 26415127 vai Skaisto skatu birojā.
13.3. Klientam ir tiesības iegūt informāciju par tām fiziskām vai juridiskām personām, kuras noteiktā laika posmā no Skaistajiem skatiem ir saņēmušas informāciju par šo Klientu. Skaistie skati nesniegs Klientam informāciju par valsts institūcijām, kuras ir kriminālprocesa virzītāji, operatīvas darbības subjekti vai citas institūcijas, par kurām likums aizliedz šādas ziņas izpaust.
13.4. Pieprasīt dzēst vai ierobežot to personas datu apstrādi, kuru apstrāde vairs nav nepieciešama saskaņā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un apstrādāti (tiesības “tikt aizmirstam”).